Nak Buat Duit Online Dengan Google Adsense Tapi Tak Tahu Macamana?


Berita baik untuk anda kerana sudah ada panduan terbaru dalam Bahasa Malaysia yang mudah untuk anda faham dan buat. Panduan ini "straight to point" sahaja. Ia sesuai untuk mereka yang pernah kena ban sebelum ni atau mereka yang masih baru dengan blogging dan buat duit online. Soalannya nak ke tak nak?

Apakah Google Adsense Sebenarnya?

Skim cepat kaya ke? Betul ke program ini? Macam tipu je?

Bagi mereka yang masih “blur” dengan apa bendanya Google Adsense ini. Ia sebenarnya ia adalah program buat duit yang diuruskan oleh enjin carian terbesar di dunia ni. Siapa tak kenal Google kan? Ia merupakan salah satu produk utama yang membantu Google mencapai apa yang mereka ada sekarang.

Anda sebenarnya akan dibayar jika ada orang klik pada Iklan di Blog anda! Anda tidak perlu menjual apa apa pun.

Hanya Letak Kod Iklan >> Iklan Keluar Di Blog Anda >> Anda Dibayar Untuk Setiap Klik

Sangat mudah bukan?

Sebab itulah ramai blogger diam-diam buat duit dengan blog mereka tanpa anda sedari. Mereka tak menjual apa apa. Anda melawat blog mereka dan klik pada iklan mereka. Mereka tersenyum lebar kerana dapat duit daripada anda.

Malah telefon kita pun mengunakan sistem operasi yang diterbitkan oleh Google iaitu Android. Maklumat lanjut boleh layari laman rasmi Google Adsense.

Ia menjadi income utama surat khabar online pada hari ini… Anda boleh tengok di Harian Metro, Berita Harian, Utusan Malaysia dan semua media online ini mengunakan Google Adsense sebagai salah satu pendapatan mereka sehinggakan mereka tidak lagi menawarkan iklan di laman mereka.

Mereka tidak perlu bersusah payah mencari pengiklan untuk beriklan di laman web mereka. Google yang carikan dan membayar dengan matawang USD ke akaun bank mereka.

Konsep Google Adsense Sangat Mudah!

Konsepnya cukup mudah. Jika anda mempunyai blog atau laman web, anda boleh memohon akaun Google Adsense ini. Ia adalah PERCUMA. Anda tidak perlu membayar apa apa untuk menyertai program ini.

Google akan menumpang blog anda untuk meletakkan iklan mereka dan anda dibayar untuk setiap klik yang terhasil daripada iklan berkenaan. Namun ia memerlukan kelulusan untuk menyertainya. Syaratnya agak ketat kerana ada usaha untuk mengeksploitasi program ini.

Setelah akaun diluluskan, anda boleh meletakkan kod iklan di blog anda. Iklan Google ini akan keluar berdasarkan apa yang kita tulis. Inilah kehebatan teknologi yang dibangunkan oleh Google menyebabkan ia sukar digugat oleh mana mana pesaing mereka pada masa kini.

Anda Dibayar Untuk Setiap Klik Pada Iklan Anda – Pay Per Click

Apabila pelawat blog anda melihat iklan dan bertindak klik pada iklan anda.. Kacching…

Anda Menerima DUIT USD daripada klik berkenaan!

Google membayar dalam matawang USD kepada pemilik akaun Adsense di Malaysia! Google memberikan sehingga 68% daripada nilai yang dibayar oleh pengiklan kepada Publisher Google Adsense iaitu kita.

Katakan pengiklan membayar USD1.00 untuk satu klik, maka 68sen akan diberikan kepada program Google Adsense ini. Bagi itulah yang menjadi keuntungan Google yang mencapai nilai Billion Dollar setiap tahun.

Syaratnya anda tidak klik sendiri pulak iklan itu. Ia adalah dilarang dalam program ini. Proses klik ini perlu berlaku secara natural dan tanpa paksaan.

JANGAN KLIK SENDIRI IKLAN ANDA!

Program ini cukup mudah tetapi ia bukan cara untuk anda menipu. Hasilnya akaun anda akan dibatalkan dan segala wang yang terkumpul daripada akaun anda akan hilang. Ia dipanggil click fraud. Google mempunyai sistem yang cangggih untuk mengesan cubaan menipu dalam program Google Adsense ini.

Apabila sudah berjaya mengumpul di dalam akaun mencapai USD100 . Ia akan dibayar terus ke akaun bank anda di Malaysia. Anda juga boleh pilih untuk menerima bayaran menerusi Cek dan juga Western Union. Anda boleh pilih kaedah apa yang paling mudah untuk anda.

Pembayaran akan dilakukan pada 21hb oleh Google dan anda akan menerima bayaran pada 23hb setiap bulan terus ke akaun anda jika memilih untuk pembayaran wired transfer.



Bagaimana Nak Buka Akaun Google Adsense?

Jika anda ingin mendapatkan akaun Google Adsense dan buat duit USD dengannya, anda perlu menjadi seorang penulis blog atau menghasilkan video untuk dimasukkan ke dalam Youtube.

Jangan terkejut, iklan di Youtube juga dibayar oleh Google menerusi program ini juga. Ia bukan suka-suka untuk memasukkan video di Youtube. Tetapi ada habuan duit USD disebaliknya jika pemilik channel berkenaan mengaktifkan fungsi monetize video yang dimuatnaik olehnya dan tidak terlibat dengan tuntutan hakcipta daripada pihak lain.

Saya akan tunjukkan 4 CARA untuk anda dapatkan akaun Google Adsense Penuh kali ini. Anda boleh cuba memohon walaupun anda pernah dibatalkan akaun sebelum ini. Cuma jangan ulangi kesilapan yang lama. Akaun semakin susah untuk diluluskan.

panduan google adsense


Panduan Google Adsense Pertama Di Malaysia

Ia merupakan panduan pertama gooogle adsense dalam bahasa Malaysia sejak 2006. Ia pasti akan membantu anda untuk buat USD anda pertama di internet. Dapatkan sekarang dan buat duit dengan google Adsense.

Nak tahu mulakan perjalanan Google Adsense anda? Tekan pada link di bawah ini..

Nak Buat Duit Online Dengan Google Adsense Tapi Tak Tahu Macamana? Nak Buat Duit Online Dengan Google Adsense Tapi Tak Tahu Macamana? Reviewed by TheHaikal on Ogos 05, 2017 Rating: 5
Dikuasakan oleh Blogger.